10 Ciri-Ciri Wanita Setia Yang Benar-Benar Mencintai Anda

Kejayaan sebuah hubungan asmara yang sangat erat kaitannya adalah kesetiaan. Satu hubungan memang memerlukan komitmen yang kuat. Jika mereka boleh saling menjaga komitmen tersebut, hubungan percintaan akan berjalan secara harmoni.

Sekalipun setiap orang sedar akan perkara ini, namun tetap saja sukar untuk dilakukan. Tak hairan jika ramai wanita atau lelaki yang berani untuk melanggar komitmen yang telah mereka buat.

Memang sukar untuk mengetahui sama ada wanita yang anda cintai akan setia, namun ada beberapa ciri yang boleh anda pelajari dari sikapnya nanti akan dijadikan sebagai sebuah petanda bahawa dia memang seorang wanita yang setia.

Menerima seadanya

Wanita yang setia adalah mereka yang menerima pasangannya seadanya. Mereka tidak akan mempertikaikan asal usul dan latar belakang anda. Selain itu, wanita seperti ini juga boleh menerima kekurangan yang anda miliki.

Tidak banyak meminta dan mengeluh

Tak kurang wanita yang senang meminta dan menuntut pasangannya untuk dibelikan barang-barang tertentu atau meminta untuk diajak ke tempat-tempat yang mewah. Sebaliknya, wanita yang tidak banyak mengeluh dan meminta merupakan petanda bahawa dia adalah wanita yang setia kepada pasangannya.

Selalu menyokong

Ketika lelaki sedang penat atau dalam keadaan yang susah, wanita setia akan sentiasa berusaha untuk memberikan sokongan. Sokongan itu sendiri boleh dalam pelbagai bentuk, baik secara fizikal ataupun moral. Selain itu, wanita yang setia juga akan sentiasa memberikan penyelesaian di saat pasangannya mempunyai masalah.

Selalu membuatmu bahagia

Ciri ciri wanita setia selanjutnya adalah selalu berusaha untuk membuat lelakinya rasa bahagia. Ketika pasangannya mempunyai masalah baik peribadi, dalam lingkungan keluarga, ataupun di persekitaran kerja, wanita yang setia akan selalu berusaha agar terus berada disamping lelakinya agar mampu membuatnya rasa tenang dan bahagia.

Selalu menunjukkan perhatian

Sifat yang paling jelas yang boleh anda lihat dari wanita setia adalah kebiasaannya untuk menunjukkan rasa perhatian. Dia akan menghubungi anda sekerap mungkin walaupun hanya untuk mengetahui anda sedang di mana atau sedang melakukan apa. Wanita seperti ini juga tidak jarang menunjukkan rasa perhatiannya dengan memberikan kejutan kecil di hari-hari tertentu.

Menganggap anda lebih dari segalanya

Suatu hubungan tentu akan terasa sangat indah jika adanya saling mengisi antara satu sama lain. Hubungan asmara itu sendiri akan terasa sangat indah jika wanita menganggap anda lebih daripada segalanya, tapi juga menganggap anda sebagai sahabat atau sahabat sejati.

Jika tidak, hubungan percintaan akan rasa membosankan dan kurang mencabar sehingga boleh mencetuskan kecurangan.

Tidak membuat anda cemburu

Ciri ciri wanita setia selanjutnya adalah mereka yang tak pernah membuat anda cemburu atau sakit hati secara sengaja.

Apabila anda meminta wanita untuk tidak lagi berhubung dengan bekas kekasihnya atau menghadkan jarak dengan teman lelakinya, dia akan menurutinya. Ini dilakukan semata-mata agar anda tidak rasa cemburu atau sakit hati.

Pemaaf dan rendah hati

Apabila anda berdua sedang bertengkar, wanita yang setia akan terus berusaha dalam kedudukan yang rendah hati. Wanita seperti ini tidak akan menyoal perkataan anda kerana dia percaya bahawa emosi tidak akan menyelesaikan masalah anda berdua.

Pemaaf dan murah senyuman

Tidak hairanlah jika wanita setia lebih memilih untuk diam ketika sedang bertengkar.

Namun selepas anda menyedari pertengkaran yang anda lakukan sebenarnya hanya membuatnya sakit hati, segeralah minta maaf. Selain itu wanita yang setia merupakan tipikal orang yang sangat mudah untuk memaafkan.

Jujur dan terbuka

Kejujuran merupakan perkara yang sangat diperlukan ketika menjalinkan asmara. Menjalin hubungan dengan wanita setia tentu akan lebih mudah kerana sifat jujur dan terbuka yang dimiliki.

Secara terbuka dia akan selalu menceritakan hari-hari yang dilalui kepada anda. Ketika dia sedang menghadapi masalah, maka dia juga akan menceritakannya secara jujur.

 

Sumber